La ban­da

Una mui curtia hestoria 

Gueldu. Tocar en tiempos revueltos 

Guieldu naz como proyeu­tu musi­cal a finales del 2019 n’Asturies por ini­cia­ti­va del flauteru y com­pos­i­tor del grupu Héctor Aneiros. Ye una ban­da nue­va de músi­ca celta, inspi­ra­da na sonoridá los gru­pos y artistes del xéneru nos 80’s y 90’s.

El nome suel esper­tar interés y vien d’u­na espre­sión propia en delles zones del cen­tro-occi­dente asturi­anu.  Nelles, “dir al guiel­du” o “tar al guiel­du” sig­nifi­ca dir recoy­er fru­tos menudos al cam­pu o al monte, inclu­sive a la mar. Por eso Guieldu ye tamién una ale­goría del tra­bayu la ban­da: recoy­er músiques tradi­cionales del arcu atlán­ticu y afae­les al so propiu estilu.

Por causa la andan­cia y los con­fi­namien­tos del 2020 l’ac­tividá del grupu quedó tra­ba­da.  Los ensayos viéronse afec­taos por llar­gos parones qu’en­zan­car­on nun solo la preparación del reper­to­riu, tamién la esta­bilidá de la formación.

Tres estos vaivenes ini­ciales, a lo llargu’l 2021 Guieldu llo­gra con­sol­i­dar los sos inte­grantes con siete com­po­nentes d’Asturies y Llión. Músicos que vienen de panorames musi­cales bien variaos, dende la músi­ca tradi­cional has­ta’l met­al o la world music.

Susana pon dende entós la voz y l’a­com­pañamien­tu de la so gui­tar­ra acús­ti­ca, Celia ye la vigu­lin­era, Jorge’l bouzoukeru, Laura man­da nos teclaos, el bax­ista Pablo, Gabriel a la batería y Héctor whis­tles, flautes y ocarines.

A finales d’e­si mes­mu añu, cola ban­da inda somorguia­da na creación del so reper­to­riu, sin­tieron ganes de pub­licar un sin­gle pa amosar el so estilu al públicu. Pero esa mocedá qu’a­purre fres­cu­ra y dinamis­mu tamién supunxo un gran prob­le­ma; ser estu­di­ante o ten­er un tra­bayu even­tu­al equiv­al a pocos recur­sos económicos.

Conformando la banda

Por causa de la pan­demia y los con­fi­namien­tos de 2020 la activi­dad del grupo quedó trun­ca­da.  Así los ensayos se vieron afec­ta­dos por lar­gos parones que difi­cul­taron no solo la preparación del reper­to­rio, sino tam­bién la esta­bil­i­dad de la formación.

Tras estos vaivenes ini­ciales, a lo largo de 2021 Guieldu logra con­sol­i­dar sus inte­grantes con siete com­po­nentes de Asturias y León. Músicos que vienen de panora­mas musi­cales muy vari­a­dos, des­de la músi­ca tradi­cional y clási­ca has­ta el met­al o la world music.

Susana pone des­de entonces la voz y el acom­pañamien­to de su gui­tar­ra acús­ti­ca, Celia es la vio­lin­ista, Jorge el bouzouk­ista, Laura man­da en los tecla­dos, el bajista Pablo, Gabriel a la batería y Héctor whis­tles, flau­tas y ocarinas.

A finales de ese mis­mo año, con la ban­da todavía inm­er­sa en la creación de su reper­to­rio, sin­tieron ganas de pub­licar un primer sin­gle para mostrar su esti­lo al públi­co. Pero esa juven­tud que apor­ta fres­cu­ra y dinamis­mo tam­bién supu­so un gran prob­le­ma; ser estu­di­ante o ten­er un tra­ba­jo even­tu­al equiv­ale a pocos recur­sos económicos.

Componentes de Guieldu. Música celta desde Asturias

Semeyes: (CC BY-ND) Mónica O.M

“L’aremu” el so debut discográficu 

Ensin per­res pa con­tratar un estudiu grabación, mun­cho menos pro­duc­ción, dicidinse a grabar pola so cuen­ta nel llo­cal d’en­sayu, aprovechan­do’l des­can­su les Pascues.

Cola ayu­da altru­ista del téc­nicu soníu Adrián Fernández, que s’ocu­pa del ami­es­tu y mas­ter­i­zación, en febre­ru’l 2022 llanzóse L’Aremu, el primer sin­gle.

Anguaño Guieldu ta per­a­ca­ban­do’l so reper­to­riu con vistes a tocar en direutu del branu n’ade­lantre. Al par tra­bayen yá nel so segun­du cen­ciel­lu, qu’al igual que’l primeru, va tar a dis­posi­ción del públicu nes plataformes dix­i­tales. Tienen cuen­ta sacar trés a lo llargo’l 2022, sin­gles a la vieya usan­za, con dos pieces, pen­san­do en com­ple­tar con ellos un LP que tien de ver la lluz nel 2023.

Componentes 

Celia Nieto, violinista de Guieldu

Celia Nieto 

Vigulín

Héctor Aneiros, frautas, whistles y ocarina

Héctor Aneiros 

Flautes, xiblates  ya ocarines

Susana Sords. la voz de Guieldu y guitarra acústica.

Susana Sors 

Voz y gui­tar­ra acústica

Jorge Álvarez. el bouzouki y la guitarra eléctrica de la banda

Jorge Álvarez 

Bouzouki, man­dolina y gui­tar­ra lléctrica

Pablo Santamarta, bajista del grupo

Pablo Santamarta 

Baxu lléc­tricu y didgeridoo

Laura Méndez, a los teclados y emuladores

Laura Méndez 

Teclaos

Gabriel Catalán. Batería y percusiones

Gabriel Catalán 

Batería y percusiones

©Tolos derechos reservaos. 

Guieldu, música celta con 💙 dende Asturies